کارشناس فرهنگی:
پیام های بازرگانی مروج تجمل و مصرف گرایی در خانواده ها هستند
یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۱:۳۳
آقای ابولقاسم زاده در نشست" اهمیت رسانه در فرهنگ جامعه" در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهراء(سلام الله علیها) بابل بیان کرد: پیام های بازرگانی جزء برنامه هایی است که در میان همه سریال ها، خبرها و قسمتهای مختلف صدا و سیما پخش می شود و محتواهای مختلفی را به مخاطب القاء کرده و تأثیر بسزایی در سبک زندگی افراد جامعه دارد.
وی افزود: تعداد پیام های بازرگانی در شبکه های سیما هر سال بیشتر شده و مخاطب را درگیر و تشویق به خرید کالاهایی می کند که در بعضی از موارد کیفیت بالایی نداشته و تنها هدف از این تبلیغ، فروش کالا وکسب درآمد است و این پیام ها تأثیر زیادی روی تغییر سبک زندگی خانواده ها دارد.
کارشناس رسانه تصریح کرد: در تعداد زیادی از پیام های بازرگانی از زنان وکودکان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می شود که کار مناسبی نیست؛ زیرا استفاده از کودک تبلیغات سبب م هم ذات پنداری به مخاطبان می شود؛ همچنین استفاده از زنان با پوشش نامناسب، مروج مصرف گرائی، فرهنگ غربی، پوشش ضد اسلامی و سبک زندگی اشرافی گرائی است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تبلیغات بازرگانی نباید با سوء استفاده از حس زود باوری، عاطفی و همچنین کم تجربگی مخاطبین سبب اشتباه در تشخیص واقعیت ها شود.