مسئول مرکز نیکوکاری تخصصی، فرهنگی حضرت خدیجه(س) جویبار:
نیکی کردن در حق دیگران، مصداق تربیت نفس است
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۵:۳۱خانم زهرا خورشیدی، مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری حضرت خدیجه(س) در مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول(س) جویبار، در گفتوگو با خبرنگار حوزه در مازندران به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، ضمن اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام بر مسئله احسان و نیکوکاری، اظهار داشت: طبق تعالیم دینی، نیکی کردن در حقّ دیگران به ویژه نیازمندان، مصداقی از تربیت نفس و دوری از حُبِّ دنیا است، چرا که گذشتن از مالی که به انسان تعلّق دارد، روحی بزرگ و دلی قوی میخواهد.
وی به بیان سیره بزرگان دین پرداخت و ابراز کرد: آنچه که خوبان عالم را به مقاماتی رساند، گذشتن از تعلّقات دنیوی بود، انفاق و نیکوکاری عاملی برای رشد و تعالی روح انسان است.
خورشیدی یادآور شد: بر اساس آموزههای قرآنی، در کارهای خیر باید از یکدیگر سبقت گرفت، چرا که تأخیر و به درازا کشیدن رسیدگی به مشکلات مردم نوعی تضییع حق است و ممکن است آسیبهایی را به همراه داشته باشد.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد کیفیت فعالیتهای مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی حضرت خدیجه(س) در حوزه علمیه خواهران جویبار، گفت: هدف از تأسیس مرکز نیکوکاری تخصصی_فرهنگی در حوزههای علمیه، استفاده و بهره گیری از ظرفیت حوزهها در امور تربیتی است، همانطور که میدانیم اقشار آسیب پذیر و نیازمند در کنار مشکلات معیشتی و اقتصادی دارای انواع معضلات فرهنگی میباشند که میتوان از طریق آموزش مهارتهای زندگی به ویژه مشاورههای فردی، بخشی از مشکلاتشان را رفع کرد.
خانم خورشیدی به اقدامات و فعالیتهای این مرکز اشاره کرد و یادآور شد: این مرکز از بدو تأسیس(۱۳۹۸) تاکنون در زمینه فرهنگی با ارائه خدمات ویژهای از جمله برپایی جلسات مشاوره خانواده، کلاسهای تقویتی برای دانش آموزان مددجو، آموزش مهارتهای زندگی ویژه نوعروسان مددجو، برگزاری مراسمات ملی مذهبی، آموزش قرآن کریم و احکام شرعی یاریگر خانوادههای کم برخوردار بوده است.
وی تصریح کرد: البته لازم به ذکر است در اجرای تمامی این فعالیتها طلاب جهادی حوزه علمیه خواهران جویبار در عرصههای مختلف، حضوری فعال و اثرگذار دارند که نمونه شاخص این تلاشها و اخلاصی که خواهران در کارهای تبلیغی دارند، علاقهمندی و تشرُّف خانوادهای از اهل سنت به مذهب تشیّع بود که همچنان تحت تعلیم و حمایت مرکز نیکوکاری هستند.
