کد مطلب: 156659 تعداد بازدید: ۳۸

مدرس حوزه علمیه قم:

مهارت ارتباطی موجب رفع تعارضات با مخاطب می‌گردد

شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۳:۲۲
مدرس حوزه علمیه قم گفت: مهارت ارتباطی موجب رفع تعارضات با مخاطب می‌گردد.

خانم حوریه خانزاده، مدرس حوزه علمیه قم، روز گذشته در گارگاه آموزشی تبلیغ نوین در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) فریدونکنار اظهار کرد: مهارت‌های ارتباطی به ما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با دیگران برقرار کنیم، زیرا در هر رابطه‌ای ممکن است با مخاطب اختلاف نظر داشته باشیم و مهارت ارتباط به ما کمک می‌نماید تا این تعارضات را برطرف نماییم.

وی افزود: از انواع مهارت‌های ارتباطی، گوش دادن پویا، بیان واضح و موثر، زبان بدن، همدلی با مخاطب و مدیریت تعارض است؛ گوش دادن پویا به معنای توجه همه جانبه فعال به صحبت‌های مخاطب است که شامل درک عمیق احساسات در صحبت‌های فرد مقابل و نشان دادن علاقه نسبت به صحبت دیگران است، زیرا گوش دادن پویا موجب نشان دادن و موجب همدلی و درک عمیق کلام مخاطب می‌شود.

وی همچنین در تعریف مهارت‌های دیگر ارتباطی گفت: از مهارت‌های دیگر ارتباطی بیان واضح و موثر است که افکار و احساسات ما را به صورت واضح و مختصر با واژگان مناسب به مخاطب انتقال داده و پیام به راحتی شنیده می شود؛ در همدلی با مخاطب نیز، نباید مخاطب را کوچک شمرد، زیرا همدلی با او موجب درک بهتری از احساسات و ایجاد روابط پایدارتر می‌شود و اضطراب‌ها از بین می‌رود.

وی در پایان تاکید کرد: انسان گاهی از نیازهایش خسته می‌شود و محتاج ناز می‌شود، در دعای افتتاح که از جانب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است، بیشترین ناز را شاهدیم، یا در دعای کمیل و مناجات شعبانیه که شخص معصوم خطاب به خدا می‌فرمایند، اگر مرا وارد جهنم کنی باز هم دوستت دارم و این کلام از باب نیاز نیست، بلکه ناز است، همه این مهارت‌ها و روش‌های مهارتی موجب ایجاد روابط بهتر ما با خالق می‌شود.