معاون آموزش مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا تأکید کرد:
لزوم استفاده از ظرفیت فارغالتحصیلان به عنوان استادیار
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۱:۳۴مریم دوادگر معاون آموزش مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا، روز گذشته در جلسه مجازی اساتید حوزه اظهار داشت: این جلسه با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف در تصمیمات آموزشی، بهبود فرایندهای تدریس و توسعه مستمر روشهای آموزشی برگزار شد، تا بتوانیم تصمیمات مهمی در خصوص توسعه کیفیت آموزشی بگیریم.
وی تصریح کرد: یکی از مباحث کلیدی، توجه به نقش مثبت استادیارها و استفاده از ظرفیت فارغالتحصیلان به عنوان استادیار میباشد که این رویکرد باعث میشود، طلاب از تجربیات ارزشمند فارغالتحصیلان بهرهمند شوند.
دوادگر به اهمیت تدریس مسأله محور و تدوین طرح درس بهطور مؤثر اشاره کرد و گفت: تدریس بر اساس مسائل کاربردی و پرسشهای مستمر بهطور قابل توجهی در درک عمیقتر مفاهیم توسط طلاب تأثیر دارد و آنان را قادر میسازد تا به درک دقیقتری از مطالب دست یابند.
وی به تأکید بر اهمیت فهم صحیح سوالات و توجه به طراحی نمونه سوالات پرداخت و گفت: این امر باعث میشود که طلاب قادر باشند درک بهتری از مطالب درسی داشته و از لحاظ علمی آمادگی بیشتری پیدا کنند، همچنین کارگروههای تخصصی برای طراحی و بررسی سوالات پایانی نیز در حال تشکیل میباشد.
