کد مطلب: 151220 تعداد بازدید: ۴۱

استاد تفسیر نهضت تفسیر قرآن بابل:

بسیاری از شبهات به دلیل نگاه جزئی به اسلام است

یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۶:۱۲
حجت‌الاسلام علی تیپ، استاد تفسیر نهضت تفسیر قرآن در استان بابل گفت: نباید اسلام را جزئی معرفی کنیم که بسیاری از شبهات بوجود آمده به دلیل نگاه جزئی به اسلام است.

حجت‌الاسلام علی تیپ، در کارگاهی با موضوع پاسخگویی به شبهات، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا سلام‌الله‌علیها در بابل با هدف آموزش نحوه برخورد با شبهات و پاسخگویی به آن‌ها اظهار کرد: مقام معظم رهبری، در مقدمه کتاب طرح کلی‌اندیشه اسلامی در قرآن جمله‌ای دارند که "اسلام یک مسلک اجتماعی و دارای اصول منسجم و یک آهنگ و ناظر به زندگی جمعی انسان‌ها است؛ اسلام آیین متحدالاجزاست" از این مطلب روشن می‌شود نباید اسلام را جزئی معرفی کنیم که بسیاری از شبهات بوجود آمده به دلیل نگاه جزئی به اسلام است.

وی ادامه داد: درست است‌ ایمان اجزای مختلفی دارد اما خداوند سبحان در قرآن می‌فرماید: أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتَابِ وَتَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ.. همین نگاه جزء جزء به دین است که افراد اگر نماز نخوانند یا حجاب را رعایت نکنند فکر نمی‌کنند که به اصل‌ایمان آن‌ها لطمه وارد شده، در صورتی‌که اینطور نیست و ما به عنوان طلبه وظیفه داریم مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنیم.

حجت‌الاسلام تیپ عنوان کرد: عموماً بحث‌های مبلغین ذهنی و دور از حیطه تأثیر عملی و عینی است؛ این یعنی مباحثی که از سوی مبلغین ارائه می‌شود در حد اطلاعات خام است در صورتی‌که سخنرانی باید پخته باشد یعنی باید سخنران مطالب را پر و بال دهد و با توجه به ذائقه مستمع آن را ایراد کند.

وی در ادامه به اهمیت مطالعه و بالا بردن علم و آگاهی برای یافتن مهارت پاسخ به شبهات اشاره کرد و گفت: هدف از کسب علم باید رسیدن به معرفت باشد و معرفت نیز باید به تربیت تبدیل گردد و وقتی تربیت تکرار شد تبدیل به عمل صالح می‌شود و عمل صالح است که فلاح و رستگاری را به دنبال دارد پس برای اصلاح جامعه باید اول خودسازی را در پیش گرفت.

استاد تفسیر نهضت تفسیر قرآن در استان بابل، در خصوص ادامه بیانات رهبری در این کتاب یادآور شد: قرآن به عنوان سند قاطع و تردیناپذیر اسلام، سهم در روشنگری مردم ندارد؛ امروزه برخی از افراد به جای اینکه قرآن را به مردم بیاموزند بدعت‌های خود را در جامعه رواج می‌دهند و آیات قرآن را هم در تأیید حرف خود می‌آوردند، در حالی که طلبه مأمور است قرآن را بیاموزد و فهم درستی از آن به دست بیاورد و آن را با زبان ساده و قابل فهم برای عموم جامعه به سایر مردم ابلاغ کند.