مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) قائمشهر:
دوره جهاد تبیین مدیریت رسانه در خانواده برگزار شد
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۴:۴۵
خانم فاطمه ذکریایی، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) قائم شهر، در گفتگو با خبرنگار حوزه، از برگزاری دوره "جهاد تبیین مدیریت رسانه در خانواده" برای طلاب این مدرسه علمیه خبر داد و اظهار کرد: این دوره با رویکرد تربیت دینی رسانه فرزندان به مدت ۵ ساعت با تدریس حجت الاسلام کهوند انجام شد.
وی ادامه داد: در این دوره، آسیبهای فضای مجازی و راهکارهای مهم و کاربردی جهت پیشگیری از این آسیبها بیان و راهکارهای مهم و کاربردی دینی برای کنترل آسیبهای فضای مجازی بیان شد؛ حجت الاسلام کهوند در این کارگاه، قابلیتهای قفل گوشی برای فرزند در گوشیهای مختلف را آموزش داد.
خانم ذکریایی افزود: در ادامه، موتورهای جستجو مانند گردو و ذره بین را که قابلیت بالایی برای دسترسی به انواع مطالب و محتوا دارد را معرفی و آن را جایگزین خوبی برای موتورهای جستجوی خارجی همچون گوگل دانست.
وی بیان کرد: در ادامه با معرفی بازیهایی مانند gta، کالاف دیوتی و بازی آخرین بازمانده، به طلاب گفت، نوجوانان در بازیها حس اختیار دارند در حالی که تحت کنترل سازنده بوده و در حقیقت بازی یک تعامل کنترل شده است؛ به طور کلی نوجوانان در فضای مجازی توهم مدیریت را دارند، در حالی که سازندگان بازی بر اساس قانون خودشان نوجوانان را مدیریت میکنند و برای آنها اعتیادآور است، یعنی به خاطر جذابیت، شخص را در خود غرق میکند و اگر آنلاین باشد دزد پول نیز هستند.
مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) قائم شهر تاکید کرد: از مسائلی که در این کلاس به آن اشاره شد، تاثیرات بازی بر عصبانی شدن نوجوانان است، در بازیها فرزندان با هوش مصنوعی سر و کار دارند، در ابتدای بازی مراحل را به سرعت میتوانند طی کنند اما در ادامه بازی مراحل سختتر میشود و نوجوان را درگیر خود میکند و در بعضی از بازیها منجر به خودکشی نوجوان میشود.
وی بیان کرد: در این کارگاه، شبکههای مجازی خارجی مانند اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، فیسبوک و ایمو و ... معرفی و خطرات آنها برای کاربران بیان و از مهمترین خطرات بیان شده برای این شبکههای مجازی، دسترسی دادن کاربران به شبکهها است که با نصب برنامهها، به راحتی به هر نوع اطلاعاتی دست پیدا میکنند.
خانن ذکریایی ادامه داد: یکی دیگر از آسیبهایی که استاد بیان کردند، ایجاد توهم ترند شدن و توهم اکثریت در اینستاگرام تحت مدیریت این فضاها بود و در پایان خواندن کتابهای ارزش مندی همچون انسان ۲۵۰ ساله حلقه سوم، دکل و صعود ۴۰ ساله را برای هر مبلغ ضروری دانستند.