محقق حوزه علمیه خواهران مازندران:
طلاب در صورت مطالعه مستمر، رسالت خود را به انجام می رسانند
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰:۳۹
خانم خدیجه عباسی، در گفتگو با خبرنگار حوزه اظهار کرد: خدیجه عباسی از اساتید مدرسه ی علمیه ی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شیرود و متولد شهر تنکابن هستم، با توجه به علاقه ای که به دروس حوزه و معارف اسلامی داشتم، در سال1380 وارد حوزه علمیه ی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شیرود شدم و بعداز اتمام مقطع سطح دو، در رشته ی تفسیر و علوم قرآنی در موسسه ی آموزش عالی الزهرا(سلام الله علیها) گلستان مشغول به تحصیل شدم؛ بعد از اخذ مجوز دروس تفسیر و علوم قرآنی، از سال 1394، به تدریس و داوری مسابقات قرآنی در سطح استان مازندران مشغول شدم.
وی ادامه داد: با توجه به رشته ی تحصیلی خود و احساس نیاز به معارف اسلامی در جامعه، در این زمینه آغاز به فعالیت کردم؛ موضوع پژوهش ها و تحقیقاتی که با رتبه ی مقالات علمی پژوهشی به چاپ رسید، تاملی بر ویژگی ها و جایگاه ابرار و نیکان در قرآن کریم؛ مبانی و روش های تربیت عقلانی در نهج البلاغه؛ تاملی بر زندگانی و نقش حضرت خدیجه(سلام الله علیها) در گسترش اسلام؛ می باشد.
محقق حوزه تاکید کرد: طلاب زمانی می توانند رسالت خود را درجهت تبلیغ، تدریس و پژوهش به انجام برسانند که به صورت فعال و مستمر، مشغول به مطالعه و پژوهش باشند، بروز بودن و اشراف کامل علمی بر مسائل جامعه و انواع شبهات درعرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و... می تواند در جهت رسیدن به اهداف دینی که یکی از وظایف طلاب و روحانیت است دخیل باشد، تقویت روحیه ی تحقیق و پژوهش در طلاب می تواند موجب رشد در زمینه های تبلیغ، تدریس و تحقیق در عرصه های گوناگون شود.
وی ادامه داد: آشنایی با ملاک های یک پژوهش لازمه انجام یک تحقیق در ردیف تحقیقات طراز است که باید در راستای نیاز جامعه و حل مسائل اجتماعی قلم فرسایی کند و با برخورداری از اخلاق پژوهشگری، به دنبال حل مسائل علمی بوده، از هر گونه تعصب ورزی، کم کاری و تساهل در عرصه نگارش دوری جسته و سعی در پاسخ گویی به نیاز های مخاطبین، داشته باشد.
خانم عباسی بیان کرد: دغدغه مند کردن و ایجاد انگیزه پژوهشی برای طلاب، از طریق اساتید برجسته و تدوین دروس متداول در راستای پژوهش و استفاده از اساتید با تجربه و موفق که در تقویت و ایجاد انگیزه در طلاب موثر هستند، آموزش شیوه های پژوهشی موثر، استفاده از چگونگی بهره مندی از کتابخانه ها و نرم افزارهای دیجیتالی جهت جلوگیری از سردرگمی طلاب در امر تحقیق می تواند کمک شایانی به آنها داشته باشد.
وی اذعان کرد: طلاب زمانی میتوانند رسالت خویش را در جهت تبلیغ، تدریس و پژوهش به انجام برسانند که بصورت فعال و مستمر بر مسائل علمی جامعه، مطالعه و اشراف کامل داشته باشند.
