کارشناس سیاسی:
انقلاب ما، مبتنی بر آگاهی بود
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷:۵۳
آقای جواد خسروی، کارشناس سیاسی در نشست علمی ـ پژوهشی با موضوع جهاد تبیین؛ عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم را در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس تبیین و اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی، سیاست حاکم در جهان فقط با نظارت ابرقدرت ها اتفاق می افتاد، انقلاب اسلامی ایران، مدار این تحولات در جهان را به یکباره فروریخت، این انقلاب به رهبری امام و با حمایت مردم، بدون حمایت هیچ ابرقدرتی به وقوع پیوست که اثرات و دستاوردهای آن تا امروز در جهان قابل مشاهده است.
پیروزی های این انقلاب با نیروهای مردمی و نظامی، از نگاه توحید محور امام نشأت گرفت، امام تحولات جهان را در مسیر ظهورحضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سوق دادند.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مسئله جهاد تبیین تصریح کرد: جهاد تبیین؛ یک فریضه و یک واجب فوری و در عین حال قطعی است، انقلاب ما، مبتنی بر آگاهی بود و ما باید بتوانیم امروز اتفاقات و حرف ها را برای مردم درست تبیین کنیم، به گفته یکی از سیاستمداران جهان، انقلاب اسلامی ایران با سلاح آگاهی شکل گرفت و تنها راه حفظ آن همین آگاهی بخشی است.
آقای خسروی با تأکید بر مولفه دشمن شناسی در بصیرت اظهار کرد: مقابله دشمنان تک بعدی نیست؛ یعنی تنها در عرصه سیاست، فرهنگی و یا اقتصاد نیست، سلاح و حمله اقتصادی دشمن، سیاست تعدیل و بسته های پیشنهادی بانک جهانی برای پیشبرد منافع خودشان بود.
سیاست های بین المللی سبب پس رفت و عقب ماندگی بسیاری از کشورها از جمله ایران شد، نظام سرمایه داری، ذخایر کشورهایی همچون ایران، افغانستان، لبنان و ...، را ارزان گرفت و در قبال آن کالاهای ساخته شده گران قیمت را به آنها داد.
وی با اشاره به طرح تحول اقتصادی در دست اجرای دولت سیزدهم گفت: این طرح یک جراحی بر پیکره اقتصاد ایران بوده که با سختی همراه شد، جهاد تبیین در حقیقت به سه سؤال چیستی، چرایی و چگونگی پاسخ می دهد، هدف طرح تحول اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف مردم است، دولت در این طرح با آزادسازی قیمت ها در صدد مشخص کردن میزان هزینه واقعی و مصرف واقعی بوده، مقدار مصرف سرانه نان در کشور ما 168 کیلوگرم و مقدار مصرف سرانه نان در کشور ژاپن 25 کیلوگرم در سال است.
مقدار دور ریز مواد غذایی در ایران 9 میلیون انسان را سیر می کند که یک فاجعه است، علم اقتصاد همان
علم مدیریت خواسته های نامحدود، با امکانات و منابع محدود است، در مدیریت مصرف باید فرهنگ سازی، تبیین و ضرورت آن به جدّ از سوی مردم و دستگاه های اجرایی و مدیریتی کشور دنبال شود.
