نمايش منو
اوقات شرعی

امروز : پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳
۱۹ جمادى الاول ۱۴۴۶

کد مطلب: 35829 تعداد بازدید: ۱۰۳

شف حجاب دالانی برای حذف زیست عفیفانه در به بردگی گرفتن انسان در عصر مدرن

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، در یادداشتی به بیان واقعه حمله به متحصنین و معترضین مسجد گوهرشاد پرداخت.

حجت الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در یادداشتی با عنوان "کشف حجاب دالانی برای حذف زیست عفیفانه در به بردگی گرفتن انسان در عصر مدرن" آورده است:
یکی از شیوه‌های بسیار تأثیرگذار تربیتی در بعد فردی و اجتماعی توجه به تاریخ و گذرگاه‌های تاریخی در مسیر گزاره آموزی در رسیدن به حیات سعادتمندانه است که مورد استناد خالق هستی در مسیر هدایت و درعین‌حال مورد سفارش اکید مولی‌الموحدین امیر بیان علی(علیه السلام) است. هرچند واقعه تلخ حمله به متحصنین و معترضین مسجد گوهرشاد به‌دنبال سخنرانی‌های آتشین مرحوم بهلول در 2۱ تیر سال ۱۳۱۴ و به شهادت رساندن چندصد نفر از زنان و مردان ازسوی سربازان رضاخان در مسیر عفت زدایی از جامعه ایران یک گذر تاریخی در میان تمام گذرگاه‌های تاریخی از سوی استبدادگران و استعمارگران این سرزمین رقم خورد اما آن‌چه برای جامعه تمدنی خواهان تعالی از طریق پشت سر گذاشتن همه عقب داشت‌های تاریخی دارای اهمیت است رسیدن به گزاره‌ها و مؤلفه‌های حیات سازه اجتماعی است.
هرچند که ایران همواره به‌جهت موقعیت فرهنگی و جغرافیایی خود در طول تاریخ مورد توجه و تاخت‌وتاز حاکمان استیلا طلب بوده و بر خاک تفتیده خود شاهد هجوم‌هایی از سوی اقوامی چون مغول در به اسارت کشیدن و خاموش کردن چراغ تمدنی این سرزمین کهن بود اما همواره فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی مانع از این استیلا و حذف ایران از بستر تاریخ بشری شده‌است و در کنار همه مؤلفه‌های مقاومت اما نقش مهم این میدان اعم از میدان تربیت در سنگر مهم خانواده یا در میدان‌های رزم سیاست و جهاد برعهده‌ی شیرزنانی بوده که توانسته بودند نقشه‌های شوم دشمنان را از بین ببرند و این نقش‌آفرینی در دوره‌ی معاصر و به‌خصوص تحولات قرن ۱۹ ایران بیش‌از پیش پر رونق شده بود و این زنگ هشداری برای بدخواهان این سرزمین به حساب می‌آمده لذا به موازات ضربه زدن به حیات اجتماعی دین از عصر پسا جنبش توتون و تنباکو به حذف این نیروی فعال از عرصه تحولات سیاسی اجتماعی ایران برآمدند.
 به تعبیر مقام معظم رهبری در تحلیل حادثه گوهرشاد دشمنان قصد داشتند در ابتدا برای ضربه زدن و حسب زیست عفیفانه ایرانیان که تنها وجه موفقیت آنان در گذرهای تاریخی بوده از طریق ایده‌ها و ادعاهای روشن‌فکرانه غرب‌زده با حذف دین از عرصه اجتماع گام بردارند اما زمانی‌که جنبش مشروطه به‌اصطلاح نیم‌بند مشروعه شکل گرفت و علی‌رغم انحرافات و شکست پیش‌آمده در مسیر تأمین منافع دنیای غرب نتوانست کاری از پیش ببرد برای حذف آن زیست عفیفانه که پیش‌فرض وجودی هر نوع حرکت تمدنی است از طریق حذف حیا و حجاب زدایی به‌ بهانه حرکت به سمت ترقی و پیشرفت غربی توسط دست نشانده آن‌ها در قالب کشف حجاب از طریق عفت زدایی در پوشش تمدن آفرین غربی گام برداشتند و در مقابل جریان مذهبی که رگ خواب پلید استعمارگران و مستکبران داخلی را به‌درستی پیش‌بینی کرده بودند به  تقابل با آن به رهبری نهاد دین و از جمله سخنرانی های آتشین و نقد مرحوم بهلول با تحصن در مسجد گوهرشاد از 19 تیر افتادند که همچون همیشه شهادت ثمره حق خواهان بوده است.
بر این اساس آن‌چه که امروز در کنار ضرورت یاد و تجلیل از حماسه‌سازان تمدنی باید مورد توجه قرار بگیرد تا نقشه راه حیات تمدنی در مسیر گام برداشتن برای تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی باشد به‌خصوص بعد از غائله مهسا امینی؛ مسئله حمله به زیست عفیفانه جامعه از طریق حذف حیا و ترویج کشف حجاب از سوی برخی گروه‌های ضد ایرانی و فرقه‌های انحرافی همچون بهائیت سلطنت‌طلب‌ها جریان‌های تجزیه‌طلب است.
 همان چیزی که نتیجه آن در بسیاری از کشورها از طریق توسعه روابط ناسالم و تولد فرزندان نامشروع منجر به فخر فروشی قانونی به همجنسگرایی و هم‌جنس‌بازی .در سطح کودکان برای خفه کردن زیست عفیفانه  در فطرت اجتماعی جامعه انسانی بوده‌است و یقیناً چنین جامعه‌ای با از بین بردن زیرساخت مهم تمدنی یعنی خانواده نه‌تنها هرگز رنگ‌وبوی تعالی در تمسک به شجره طیبه الهی و زیست انسانی در جامعه خود را نخواهند دید
 حتی در رسیدن به زیست مترقی مادی محور نیز دچار مشکل و بحران خواهند شد آمارهای فزاینده استفاده از مواد مخدر قتل خودکشی  افسردگی درعین بهره‌مندی از مظاهر آسایش مادی در یک جمله بحران هویت و بردگی جنسی موید آن خواهد بود و یقیناً این پایان راهی برای حیات انسانی در سایه ترویج زیست حیوانی از طریق تقویت غرایز حیوانی موجود در انسان‌هاست و این همان نکته خطری است که آموزه‌های ادیان ابراهیمی و فلاسفه یونان به‌شدت به‌دنبال نفی آن از زندگی بشر بودنده اند.